“Αι Αθήναι” πετούν για Θεσσαλονίκη στις 17 Μαΐου του 1931!
Η εσωτερική εναέρια αεροπορική συγκοινωνία εγκαινιαζόταν, με χαρές και πανηγύρια, στις 17 Μαΐου 1931. «Το κλεινόν άστυ της Παλλάδος, αι Αθήναι, η ωραία νύμφη του Θερμαϊκού, η Θεσσαλονίκη, και η θρυλική πρωτεύουσα της Ηπείρου, τα Γιάννενα, συνδέονται από σήμερον Κυριακήν με εναέριον συγκοινωνίαν», θριαμβολογούσαν οι εφημερίδες της εποχής. Το εγχείρημα είχε αναλάβει η νεοϊδρυθείσα Ανώνυμη Εταιρεία με τον τίτλο «Ελληνική Εταιρεία Εναερίων Συγκοινωνιών» (Ε.Ε.Ε.Σ.) και το πρώτο αεροπλάνο της γραμμής, το άρτι αφιχθέν τύπου «Γιούγκερς» Γερμανικής κατασκευής, έλαβε την ονομασία «Αι Αθήναι». Είχε προηγηθεί η αποτυχημένη προσπάθεια της πρώτης αεροπορικής εταιρείας της χώρας μας, της Ομόρρυθμης Εταιρείας «ΙΚΑΡΟΣ».
Το αεροσκάφος θεωρείτο από τα τελειότερα της εποχής του, διέθετε τρεις έλικες και πετούσε με τετραμελές πλήρωμα, δύο πιλότους, έναν μηχανικό και έναν ασυρματιστή. Διέθετε δεκατέσσερις θέσεις για επιβάτες με «αναπαυτικότατα πέτσινα καθίσματα». Έφτασε στο Τατόϊ δύο ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των δρομολογίων, με Γερμανικό πλήρωμα το οποίο εκπαίδευσε τους Έλληνες. Το αεροπλάνο ξεκινούσε κάθε μέρα στις 9 από την Αθήνα και στις 3 το απόγευμα από τη Θεσσαλονίκη για την επιστροφή του. Η συγκοινωνία με τα Ιωάννινα γινόταν τρεις φορές την εβδομάδα και το σύνολο των πτήσεων καλυπτόταν από τέσσερα συνολικά αεροσκάφη που έφτασαν στην Αθήνα μέχρι τις αρχές Ιουνίου 1931. Το αντίτιμο των εισιτηρίων ήταν 25% λιγότερο από αυτών του σιδηροδρόμου και κόστιζε 750 δραχμές για τη Θεσσαλονίκη (aller – retour) και 650 δραχμές για τα Ιωάννινα.
Μια νέα σελίδα άνοιγε στην ιστορία των ελληνικών συγκοινωνιών. Όπως σε λίγα χρόνια τα «χάνια» των καραβανιών που μετέφεραν τα εμπορεύματα και τους επιβάτες στο εσωτερικό της χώρας, είχαν αντικατασταθεί από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, έτσι σε μια εικοσαετία επρόκειτο οι ταξιδιώτες να μετακινούνται μέσω των αεροδρομίων των μεγάλων ή των μικρότερων πόλεων.